Invocatio
: Berita e kerna AnakNa, Tuhanta Jesus Kristus, Ia manusia, Ia tubuh arah
kesusuren Daud (Roma 1:3)
Ogen
: Miha 5:2-5a (Tunggal)
Kotbah
: Lukas 1:39-45 (Tunggal)
Tema
: Berita Idur Tuhan Tuhu Tuhu Jadi
Mari sibayangken, ibas sada paksa kita nimai
kerehen sekalak si erjanji guna mabai kita ku ingan si mejile. Tande Tahun na,
si itimai kita e la pernah nuduhken diri na. Sementara, nterem kalak si reh
ngakuken dirina selaku kalak si itimai kita e, tapi kerina kalak e la terteki
ras erbahan ceda ate. Uga kira kira penggejapen nta?
Bage me kira-kira penggejapen si ialami
kalak si eragama Yahudi. Kalak Yahudi nggo ndekah nggeluh bas masa penantian
yang penuh paradoks. Kalak e megenggeng bas kiniteken na, nandangi janji
Dibata. Tapi kinata na erbahan ate na ceda. Sejarah mencatat, nterem bas
kesusuren kalak Yahudi ngidah kalak si ngakuken diri na sebagai mesias, tapi
kerina na berakhir alu kegagalen janah mbeneken nyawa si nterem. Salah sada
momen si paling tragis emekap pemberontakan
si i lakoken sekalak pemimpin si tergelar Simon Bar Kokhba pada abad ke
2 Masehi. Ia ianggap sebagai mesias oleh beberapa rabbi terkemuka bas masa si
e, (sebab kalak Yahudi si eragama Yahudi seh asa gundari la ngaloken Yesus jadi
Mesias na), tapi pemberontakan e berakhir alu kehancuran total bangsa Yahudi.
Yerusalem hancur, ribuan kalak mate, janah pengharapan e pe bene bagi abu i
hembusken angin.
Secara psikologis, hal e tentu
sangatlah manusiawi, kekecewaan si i alami secara terus-menerus nadingken luka
kolektif bas kegeluhen bangsa Yahudi. Kalak e jadi lebih skeptis ras megermet
nandangi kerina nubuaten-nubuaten si reh, termasuk nubuaten si reh na idur
Dibata nari si i peseh arah nabi-nabi na.
YESUS : SOSOK SI MENGUBAH CARA PANDANG
TA
Emaka, reh me Yesus DibataNta, sosok si
la sesuai bagi sinisuraken kalak Yahudi. Ia la memimpin revolusi militer. Ia la
majekken kerajaan duniawi. Sebalikna, Ia reh alu pesan si sangatlah sederhana
tetapi mengguncang ukur ras pusuh ta kerina: “Kelengilah imbang-imbangndu,
janah ertotolah man Dibata kerna kalak si erbahanca kam ngenanami kiniseran.”
Bayangken sekalak nelayan si musil i
Danau Galilea mbegiken ajaran kerna si e. Tentu kebingungan me singkuasai diri
na, “Uga cara na ngkelengi kalak si nangko jalaku? Tuhu nge IA, Mesias e?”.
Tapi justru si e lah maka, ajaren si bereken Yesus cidahken man kita kerina
maka MESIAS e labo terjeng soal pembebasan secara politis ras nasionalis. Tapi
si e kerna pembebasan secara total ibas kula ras tendi ta.
Sebab, kerehen Yesus ku doni enda,
mengungkapkan sesuatu si lebih dalam kerna nubuatan Mesias. Secara Filosofis,
manusia hidup alu kerinduan akan kebenaran, keindahan ras kebaikan si sempurna.
Kerinduan e, menurut banyak pemikir seperti Bapa Gereja Agustinus, adalah bukti
bahwa jiwa manusia i ciptaken guna sesuatu yang lebih besar daripada dunia.
Dalam Yesus, kerinduan itu menemukan jawabannya. Namun labo kerina mengimani si
e.
Bagi si itulisken bas Ogen ta, eme
Kitab Mikha bahwa Mesias e reh na arah Kuta Betlehem, Kuta si kitik ras si la i
perhitungken (Ay 2). Tentu e, sangat kontras bagi logika manusia. Sebab,
Filsafat manusia cenderung mencari kekuatan di tempat yang besar dan megah,
tetapi Tuhan memilih ingin si kitik ras si meteruk.
Yesus juga memenuhi nubuatan sebagai
kesusuren Daud, bagi si tertulis bas Invocatio ta. Namun, lebih dari sekedar
silsilah, kerehen Yesus maba sesuatu si la pernah ibayangken
sebelum-sebelumnya: Mesias si memerintah labo alu kekuatan pedang, tetapi alu
pengorbanan diri. Ini adalah kebijaksaan si melampaui pemahaman manusia. Dalam
filsafat, hal ini dikenal sebagai kebenaran yang paradoks – ketika kekuatan
ditemukan dalam kelemahan dan kemenangan melalui penyerahan.
SUKACITA SI MELAMPAUI AKAL
Salah sada peristiwa si banci jadi
sorotan ta bas bahan khotbah ta e me, Yohanes peridiken si minter kemuit bas
bertin Nande na Elisabet. Janah alkitab mencatat maka Elisabet dem alu Kesah Si
Badia. Bukti si pemena ibas keajaiban Sukacita si i baba Tuhanta Yesus Kristus
(Lukas 1:41). Sukacita e labo terjeng soal “emosi”, tetapi sesuatu yang jauh
lebih dalam. Janah diri kalak si ngaloken Kristus e dem alu Kesah Sibadia. Pas
kel bagi kai si rusur ibegiken kita arah Filsafat Stoik kerna sukacita si reh
na labo arah luar dirinta. Tapi lebih asa Filsafat Stoik, sukacita e labo
erkiteken usaha ta tapi kerna Yesus si aloken kita jadi Tuhan si erkuasa bas
dirinta.
Yesus menawarkan makna si e man banta.
Janah jadi bukti maka Dibata e setia bas kerina janji-janji na. Sebab alu
kerehenNa, lit sada kepastian singatakenca Dibata ta la terjeng erbahan janji,
tapi juga memenuhi janji-Na. E jadi sumber sukacita ta, ras respon dirinta
segelah IA erkuasa bas dirinta. Janah sukacita si e labo bagi kenyamanan
duniawi si banci menyengsarakan kita, tapi dari keyakinan bahwa hidup ini
bukanlah akhir dari segalanya. Kesusahan si gundari e, sirna pagi dungna. Janah
kita hidup untuk kedua kalinya bas Rumah Bapanta, si enggo isikapken na banta.
Si e jadi poin penting, sebab bas
pandangan filsafat eksistensial, manusia sering kali hidup bas kekhawatiran na
akan masa depan yang tidak pasti. Bahkan nterem jelma si seolah-olah berusaha
ingin mengantisipasi segala sesuatunya. Tapi ketika ia melakukannya, labo
tambah sukacita na. Justru tambah berat me akap na. Bas penantian ta kerna
kerehen Yesus si pedua kaliken, labo erbahan nca kita mberat. Sebab, kerehen na
nggo pasti. Janah kerehen na bagi sekalak anak-anak si menantikan Bapa na reh
guna maba anak na keluar bas kesusahen na. Penantian si nambahi gegeh ras jadi
sumber pengharapan.
PENGKENAINA
Kerna si e, maka perlu kita merenungkan
kembali “Bagaimana kita seharusnya hidup dalam penantian ini? Apakah kita
menanti bagi kalak Yahudi si lelah, takut ras penuh kecurigaan nandangi mesias
na?
Persiapan si e bukan tentang rasa
takut, tetapi tentang transformasi diri. Perubahan si terjadi ketika seseorang
tidak hanya mengubah lagu langkah na saja, tapi juga arah cara na rukur pe.
Sebab bas Kristus kita i ajuk guna ngelakoken si e (Roma 12:2), ngenehen dunia
melalui lensa kasih dan pengharapan. Bagi sekalak petani si nuanken benih,
harus me ia tek bahwa paksa rani reh. Bage ka me kita, arah transformasi si lit
bas dirinta teridah kiniteken nta guna ngalo-ngalo kerehen Kristus si pedua
kaliken
Berita idur Tuhan tuhu tuhu jadi bas
Kristus. Enda me jadi “BUKTI” maka Tuhan ta setia bas janjiNa guna reh si
pedualiken ku doni enda. Janah Berita e jadi “UNDANGEN” man banta guna tek,
erpengarapen ras mempersiapken dirinta guna kerehenNa.
Ia adalah janji yang menjadi nyata, dan Ia akan datang kembali untuk menyempurnakan segalanya. – Aron Ginting Manik
Komentar
Posting Komentar